W obecnym roku reklamy wideo dalej będą dominować rynek i nic nie wskazuje aby miało się to zmienić. Jeżeli video marketing nie jest uwzględniony w Twojej strategii marketingowej, jest zatem kilka rzeczy którym musisz się przyjrzeć. Przeanalizuj poniższe punkty i gdy którykolwiek powod możesz zakwalifikować do działań Twojej firmy to znak, że powininieś zainwestować w reklamę wideo!
1. Twoja konwersja spada
Lajki i zaangażowanie fanów w social media są dobre, bezpośrednie wizyty Twojej strony internetowej są jeszcze lepsze, ale wszystko sporwadza się do tego żeby Twój cel osiągał odpowiedni poziom konwersji.
Jeżeli Twój wskaźnik konwersji spada w dół jak Polonez Caro zepchniętny ze skarpy, dobrym wyjściem wydaje się inwestycja w video marketing. Jest kilka dróg które możesz obrać, żeby za pomocą filmów zwiększyć skuteczność swojej reklamy.
Dla przykładu, jeżeli sprzedajesz swoje produkty w sklepie internetowym, możesz spróbować poprawić swoją konwersję poprzez umieszczanie filmów wideo na stronach produktów.
Wyniki przeprowadzonych testów i analiz dowodzą, że osoby które obejrzały film wideo prezentujący produkt, są o 144% bardziej chętni do jego zakupu. Filmy video znacznie lepiej pokazują produkt od tradycyjnych zdjęć, przez co konsument ma możliwośc obejrzenia przedmiotu pod wieloma kątami i w różnych sytuacjach.
Jeśli twój produkt jest bardziej skomplikowany i nie nabywa się go na zasadzie „kup teraz”, możesz zachęcić klientów do zakupu pokazując filmiki typu:
- Jak jest zrobiony dany produkt (How is it made).
- Czym jest twój produkt i na czym polega jego działanie.
2. Musisz zwiększyć lojalność klienta wobec Twojej marki
W obecnych czasach konsumenci porównują ceny róznych firm, w róznych sklepach przez porównywarki cenowe, wyszukiwarkę czy portale aukcyjne. Żeby zjednać sobie klientów musisz zatem zbudować dobry wizerunek wokół swojego brandu.
Niedawne badania dowiodły, że prawdopodobieństwo sprzedaży przedmiotu swojemu istniejącemu już klientowi wynosi 60-70%, natomiast zakupienie produktu przez nowego klienta to jedynie 5-20%. Wniosek jest z tego taki, że warto inwestować w pogłębianie zaufania klienta wobec Twojej marki.
Zastanawiasz się w jaki sposób video marketing ma podnieść lojalność Twoich klientów? W prosty sposób! Ludzie kochają oglądać filmiki co często zachęca ich do zakupu.
Aby zwiększyć zaufanie i przywiązanie klientów do Twojego brandu, zacznij nagrywać edukujące bądź rozrywkowe produkcje wideo. Filmiki które dadzą konsumentom wartość dodaną, przełożą się na sympatię do Twojej firmy. Pamiętaj jednak, że taka forma video marketingu nie powinna mieć charakteru sprzedażowego i bezpośrednio nakłaniać konsumentów do zakupu produktów.
3. Nie jesteś na pierwszej stronie Google
Jeśli twojej strony nie ma na pierwszej stronie wyszukań Google na przynajmniej dwa lub trzy wybrane słowa kluczowe, oznacza to że nie zainwestowałeś wystarczająco w SEO. Pamiętaj, że na drugą stronę w Google praktycznie nikt nie zagląda.
Głównym zadaniem wyszukiwarki jest pokazanie użytkownikom treści których poszukują. Filmy wideo są świetnym narzędziem do poprawy SEO z tego powodu, że 80% ludzi woli obejrzeć filmik prezentujący produkt, niż przeczytać jego opis.
Warto pomyśleć o tym, żeby filmy umieszczać bezpośrednio w swoim serwisie, żeby ruch z Twojej strony nie uciekał na serwisy typu YouTube czy Vimeo.
Największym minusem zastosowania wideo w SEO jest to, że wyszukiwarka nie zaindeksuje słów kluczowych z filmu. Jednakże, jest kilka rzeczy które możemy zrobić żeby filmiki lepiej wpływały na pozycjonowanie:
- Umieść słowa kluczowe w metadacie (tytuł filmu, opis itd.)
- Stwórz mapę XML włączając w nią materiały wideo i zgłoś ją do Google. (Generator odpowiednich map dla video znajdziesz tutaj)
- Pamiętaj o zgłoszeniu strony do Google Webmaster
4. Klienci nie rozumieją jak działa Twój produkt
Gdy produkt który oferujesz jest dość skomplikowany, a jego istota i funkcje wymagają prezentacji, filmy video są najlepszym rozwiązaniem żeby przyszli użytkownicy zrozumieli jego działanie.
Jeśli twój produkt jest fizycznie istniejącym przedmiotem, to najkorzystniejszym pomysłem będzie stworzenie wideo pokazujące jak użyć tego produktu. Prezentacja video krok po kroku powinna pokazać klientowi co zyska kupując produkt i wykorzystać jego użyteczność.
Jeżeli oferujesz oprogramowanie, aplikację czy np. subskrybcję kursu on-line, wtedy odpowiednim rozwiązaniem będzie nagranie demo filmu pokazującego:
- przeglą najważniejszych funkcji produktu
- podstawową obsługę w czasie rzeczywistym
- ekspozycje zalet i zastosowań w obszarze twojej działalności
Video marketing to skuteczne narzędzie promocji ze zględu na to, że pokazujesz klientom korzyści płynące z zakupu danego produktu. Filmy wideo nie tylko pomagają zrozumieć odbiorcom jak działa produkt, ale także w jaki sposób może zwiększyć ich satysfakcje.
Zarówno filmy pokazujące działanie produktu, jak i filmy instruktażowe ograniczą również liczbę zapytań o działanie i funkcjonalność produktu. Dzięki temu możesz zaoszczędzić swój czas i pieniądzę.
5. Musisz zwiększyć aktywność w mediach społecznościowych
Niewątpliwie, video marketing przejmuje social media. Filmy wideo pomagą zwiększyć interakcję między firmą, a odbiorcami ponieważ obraz wyróznia się pośród postów przeglądanych przez użytkowników. Zwykły tekst nie przykłuwa uwagi w taki sposób jak robią to nagrania przez co nawiązanie kontaktu z odbiorcami jest o wiele trudniejsze. Filmy są też dużo częściej i chętnie udostępniane.
Tworząc filmy aby wzmocnić swoją obecność w mediach społecznościowych, pamiętaj o tym twój videomarketing powinien budować zaufanie i lojalność wśród klientów.
Wiemy, że większość dużych firm przeniosła swój marketing w wersje wideo, ale ten proces wciąż się rozwija. Video rośnie w siłe i jeżeli nie chcesz stracić kontaktu z konkurencją musisz jak najszybciej zainwestować w videomarketing.